Per nosaltres les entrades tranquil·les són un espai de temps de relació entre els pares i mares i els seus fills/es , que poden acomiadar-se mútuament, de manera tranquil·la, sense presses.
En aquest sentit, l'escola s'organitza, per tenir les portes obertes de 9:00h. a 2/4 de 10h. i perquè tots els nens i nenes puguin entrar al seu espai acompanyats.
Els principal benefici és la bona adaptació a l'entorn escolar i les relacions de confiança que s'estableix la família amb l'educadora.
També hem observat que aquestes estones afavoreixen la relació entre famílies, que creen una amistat, que moltes vegades va més enllà del context escolar...i això ens agrada molt; l'escola com lloc de relacions en família.
A la tarda passa una mica el mateix, però en l'espai exterior de l'escola; el pati està obert de 17:00h. a 18:00h. perquè mares, pares, avis, àvies, nens i nenes en puguin gaudir, sense pressa !!!
Hem demanat l'opinió a les famílies en relació a les "entrades tranquil·les":
En aquest sentit, l'escola s'organitza, per tenir les portes obertes de 9:00h. a 2/4 de 10h. i perquè tots els nens i nenes puguin entrar al seu espai acompanyats.
També hem observat que aquestes estones afavoreixen la relació entre famílies, que creen una amistat, que moltes vegades va més enllà del context escolar...i això ens agrada molt; l'escola com lloc de relacions en família.
A la tarda passa una mica el mateix, però en l'espai exterior de l'escola; el pati està obert de 17:00h. a 18:00h. perquè mares, pares, avis, àvies, nens i nenes en puguin gaudir, sense pressa !!!
Hem demanat l'opinió a les famílies en relació a les "entrades tranquil·les":
Hola!
en relació a la tarda, és perfecte l'espai per jugar
de 17 a 18h. L'any passat si quedaven molts pares amb els fills però aquest any
són molt pocs els que en fan ús.
Clara, mare d'en Teo Juárez.
Clara, mare d'en Teo Juárez.
.....................................................................................................................................
Bon dia, respecte les entrades tranquil·les creiem que pot ser una bona opció, però en el nostre cas particular, en el que els avis han sigut els encarregats de portar el nostre fill, ha afavorit poder deixar-lo amb la mestra i marxar. D'aquesta manera no s'allarga l'estona de patiment del nen i la gestió del moment pels avis també és més fàcil.
A les tardes ens hem quedat algun dia una estoneta (passada l'adaptació i quan va aprendre a caminar) però veiem que es queda molt poca gent. Seria un bon moment per relacionar-se amb les altres famílies. Esperem que de cara el bon temps, amb l'adaptació ja passada i millor domini del moviment poder passar-hi més estones i fer caliu.
Esperem que us sigui útil la nostra opinió.
Una abraçada !
Iris i Raul, mare i pare d'en Beil Garcia.
......................................................................................................................................
El procés de separació quan deixem el nostre nen a l'escola bressol no és un moment dolç i alegre, precisament, ja que, en certa manera, el nostre fill encara no disposa de mecanismes simbòlics per entendre que succeeix i ho pot viure com un abandonament que es fa encara més dolorós quan iniciem un nou curs, venim d'un període de vacances o fins i tot després d'un cap de setmana intens amb la família. A això se li suma que cada matí és una aventura diferent: a vegades no hem dormit bé, potser ens aixequem sense gana, un altre dia el nen no es vol vestir o simplement està plovent i el desplaçament fins l'escola es fa més complicat.
Per aquests i altres motius, tenir aquesta flexibilitat horària ens permet gestionar aquests imprevistos del dia a dia amb més tranquil·litat, evitant transmetre a l'infant la nostra angoixa o estrés en un moment puntual i sobretot, ens dóna l'opció de tenir un temps per acomiadar-nos i poder trobar el millor moment per sortir de l'aula i evitar una sepració freda i sobtada.
A més, considero que el fet d'estar una estona compartint un espai on els alumnes passen moltes hores, els ajuda a tenir més confiança i a sentir-se més confiats i segurs, ja que arriba un moment, en què els pares som els convidats a "la seva segona casa" i això els permet ensenyar-nos els seus racons, jocs, treballs exposats, les seves amistats...I per a nosaltres, els pares, també és un bon moment per conèixer amb més detall els diferents espasi, per poder intercanviar informació amb les educadores i conèixer més i millor companys de classe i els seus acompanyant entre altres.
En resum, valoro molt especialment el temps que tenim amb els nostres fills durant l'entrada relaxada, ja que considero que fer aquest acompanyament emocional és la base per poder treballar, desenvolupar-se amb confiança, seguretat i tranquil·litat.
Per altra banda, així com l'entrada a l'escola bressol i la posterior separació pot ser un moment amarg i dolorós, la sortida i el retrobament amb el pare o la mare és un moment que vivim amb molta alegria. El poder compartir una estona de joc amb altres companys i famílies després d'una jornada d'escola, és un moment de satisfacció que reconforta i consolida tot el procés d'entrada-separació i sortida-retrobament. Si a més es realitza a un espai conegut com és el pati on habitualment juguen els nostres nens, resulta doblement reconfortant, ja que els fa sentir els "reis" d'aquest espai i marxen amb una molt bona sensació cap a casa que serà molt positiva per tornar a l'escola el dia següent.
Pedro Arribas, pare d'en Lucas Arribas.
......................................................................................................................................
Em sembla perfecte ! Al matí no puc aprofitar giare x l'entrada a la feina, xo a la tarda agraeixo molt l'espai exterior per poder passar una estona!
Marta, mare dela Bruna Funollet.
.......................................................................................................................................
Hola, Marta, el dia que els horaris i feiana ens ho permeten, ens encanta poder quedar-nos una estoneta al matí a l'espai. És una bona oportunitat per interactuar amb tú, altres pares, els fills i descobrir cosetes de l'aula i activitats que feu. Personalment m'encanta veure lo feliç i tranquil que es queda l'Adam normalment. No puc imaginar-me que les entrades fossin diferents i que els pares no tinguessiim aquesta estoneta i espai al lloc on passen tantes hores els nostres peques!
.......................................................................................................................................
Hola, Marta, el dia que els horaris i feiana ens ho permeten, ens encanta poder quedar-nos una estoneta al matí a l'espai. És una bona oportunitat per interactuar amb tú, altres pares, els fills i descobrir cosetes de l'aula i activitats que feu. Personalment m'encanta veure lo feliç i tranquil que es queda l'Adam normalment. No puc imaginar-me que les entrades fossin diferents i que els pares no tinguessiim aquesta estoneta i espai al lloc on passen tantes hores els nostres peques!
D'altra banda, poder gaudir el pati a la sortida a la que fa bon temps és un gran luxe i bona alternativa a desplaçar-se a un parc. Gràcies.
Maria, mare de 'Adam.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada